Och idag har jag haft skoj

Idag = en händelserik dag. Jaa, jag har faktiskt varit med Bertil nonstop från 10.30 till alldeles nyss. Och det har självklart varit mycket trevlig. Vi tillbringade en stor del uppe på våran gamla skola faktiskt. Åt glass, kollade när lillebror svettades (han gjorde biptestet idag), satt på en bänk utanför skolan och snyltade på deras trådlösa internet, lekte med Essan som fick sjuk överskottsenergi då hon träffade så mycket nytt folk på en gång. Senare på kvällen gjorde även Olivia oss sällskap. Efter mycket skratt och ett besök på idrottsplatsen slutade det hela hemma hos Bertil med god pizza och även här mycket skratt.

Måste även tillägga att jag nog aldrig har blivit så mobbad som jag blev idag av mina kära vänner...Mitt skratt har blivit sjukt efterblivet och allt pga. Sarah, min kära klasskompis! Joodu, när man skrattar så mycket tillsammans med någon annan som jag&sarah gör smittar varandras skratt av sig. Nu har både jag&sarah en blandning av mollan&sarah&sarahsgamlaskratt-skratt. Tack så himla mycket Sarah! Men måste ändå säga att det är värt de! :D

Eftersom jag inte har någon ork att berätta om en av gårdagens roligaste händelser snyltar jag lite på Sarahs skrivande här nedan, och JA det är värt o läsa! <3

Taget ur Sarahs blogg (attvarasarah.blogg.se)
"Jag och Malin idag: Vi  ska precis gå mot stationen så går vi och ska låsa upp hennes cyckel. Hon har efter hennes pappas instruktioner två lås ett på framhjulet och ett på bakhjulet. Hon sätter sig för att låsa upp bakhjulet medans jag ställer mig bakom henne. För att låsa upp framhjulet måste man gå runt cykel stället. Bakom cykel stället är det en gata som man kan gå över.
Hon får tanken att vi kan vara lite effektiva och frågar mig om jag kan gå över på andra sidan och menar uppenbart att jag ska gå runt cykel stället och låsa upp fram hjulet.

Men det kopplar fel för mig och tankar som: vill hon att jag ska gå? Är hon aggresiv? VAD MENAR HON? flög runt i mitt huvud.
Jag drog slutsatsen att hon ville att jag skulle gå över gatan bakom mig. och efter cirka tio sekunder betänke tid så börjar jag tyst och snällt gå över gatan..

Starkt jobbat Sarah, starkt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0