Ännu en stressig vecka?

Idag hade jag turen att kunna vara hemma från skolan. Eller vadå turen? Vi har ju faktiskt kul i min klass, det är väl resan dit och hem som det tar emot. Men iallafall. Jag hann bli klar med mitt energiarbete om bränsleceller trots att jag knappt visste vad det va för något. Det blev kanske inte så utförligt gjort som jag vet att jag hade kunnat..Skärpning på mig o mitt presterande i skolan! Det är trots allt nu jag bygger min framtid. Usch, det kändes lite hemskt att skriva...Det får mig att tänka på den lilla tid jag har kvar som barn eller ungdom som de flesta föredrar att kalla det.

Men i allafall, trots att jag pluggade som en galning igår har jag fortfarande en tuff vecka framför mig. Imorgon väntar ett färglära-prov och smart nog har jag inte börjat plugga in detta än. På torsdag har jag en inlämning i försäljning&service. En uppgift som faktiskt var väldigt rolig då den gick ut på att vi skulle kolla servicen i olika butiker. Resultatet blev att mindre butiker har bättre service medans butiker som H&M knappt märker att man är där. Dock har jag inte börjat skriva ner detta arbetet ännu men jag har ju ett par dagar på mig. Och sedan återstår fredagens uppgift då jag ska ha jobbat lite med ett engelskaarbete. Usch, jag får panikstress på bara tanken av min vecka, men efter lite planering ska det nog funka.. Och förutom allt detta har jag bestämt mig för att träna minst en gång denna veckan.

Tillbaks till min måndag. Jag unnade mig sovmorgon och vaknade runt tio. Sedan valde jag mellan mitt plugg och teven. Jag tror ni kan förstå vart det slutade...Ett poäng till er! Framför teven med en god frukost. Runt tolv bestämde jag mig för att gå ut en runda med Essan. Eftersom vädret utanför lurar en lite tog jag på mig varmt och sedan blev det ett besök på mamis jobb och även på ica där jag inhandlade paprika till dagens måltid som faktiskt jag ska laga. Kycklingsoppa med nudlar står på menyn. 1½ timme senare var vi hemma lagom trötta. Snart är det dags att börja med maten så jag får nog försöka plugga lite nu inemellan..

Lägger in en bild på dagens slappeoutfit och hoppas på att eran vecka blir lugnare! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0